Usein kysyttyjä kysymyksiä World Vision Plus -palvelusta

 

1. Mikä on World Vision Plus?

Plus on World Vision -kummien oma sivusto, josta löydät tietoa kummilapsestasi ja siitä, miten kummius on muuttanut hänen maailmaansa ja millaista työtä teemme tuellasi kummilapsesi kotiseudulla. Plussasta voit myös lähettää kummilapsellesi sähköisen viestin. Plussasta avautuu aivan uusia näköaloja kummilapsesi maailmaan.

 

2. Miten toiminto “Lähetä kirjautumislinkki” toimii?

Lähetä kirjautumislinkki -toiminnon kautta voit tilata sähköpostiosoitteeseesi linkin, jonka kautta voit kirjautua palveluun kerran. Sinun ei siis tarvitse asettaa salasanaa. Linkki lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka olet ilmoittanut yhteydenpitoa varten asiakastietoihimme. Kirjautumislinkin voit tilata uudelleen joka kerta Plussassa asioidessasi.

 

3. En pääse kirjautumaan palveluun

Käytä käyttäjätunnuksena sitä sähköpostiosoitetta, jonka olet ilmoittanut Suomen World Visionin asiakastietoihin. Jos sinulla on käytössäsi useita sähköpostiosoitteita, kokeile jokaisella niistä, niin näet mikä on tässä tapauksessa se oikea. Jos mikään niistä ei toimi, soita asiakaspalveluumme 096 818 300 (arkisin klo 10-15) tai laita meille sähköpostia asiakaspalvelu@worldvision.fi, niin voimme päivittää sähköpostiosoitteesi.

Mikäli kirjautuminen Plussaan ei onnistu käyttämällä kertakäyttöistä linkkiä, kokeile kirjautumista luomalla Plus-palveluun oma salasana. Salasanan voit määritellä näin:

  1. Mene osoitteeseen plus.worldvision.fi
  2. Valitse kohta “Kirjaudu salasanalla” 
  3. Seuraavalla ruudulla klikkaa kohtaa “Palauta salasana” 
  4. Täytä esille tulevaan kenttään kummitiedoissasi oleva sähköpostiosoite Tämän jälkeen saat sähköpostiisi linkin salasanan määrittämistä varten. 
  5. Jatkossa kirjaudu Plussaan sähköpostiosoitteellasi + valitsemallasi salasanalla.

 

4. Kaikki kummilapseni eivät näy palvelussa, miksi?

Ota silloin yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@worldvision.fi,  tai puh. 096 818 300 (arkisin klo 10-15) niin selvitämme asiaa. Usein syynä on, että kummilla on useita eri kummiuksia jotka on merkitty järjestelmäämme eri sähköpostiosoitteiden alle.

 

5. Haluaisin ehdottaa uutta toiminnallisuutta tai parannusta Plussaan

Hienoa! Haluamme toki kuulla, miltä Plussan käyttäminen tuntui ja miten voisimme parantaa sitä. Lähetä ehdotuksesi sähköpostitse asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@worldvision.fi

 

6. Miksi kummilapseltani puuttuu kuva tai video?

Kaikilla kummilapsilla pitäisi olla vähintään kuva, joka on otettu kummiuden alkuvaiheessa sekä vuosittain otettu uudempi kuva. Osasta kummilapsia on myös tervehdysvideo kummiuden alkuvaiheesta ja joillakin myös vuosittain otettu uudempi lyhyt tervehdysvideo. Nämä löytyvät kummilapsesi sivuilla olevista päivityksistä. Muista selata päivityksiä tarpeeksi kauas taaksepäin. Jos jotakin puuttuu, otathan yhteyttä sähköpostitse asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@worldvision.fi

 

7. Miten voin vaihtaa salasanaani?

Plus-palvelun kirjautumissivulla klikkaa painiketta “Kirjaudu salasanalla”. Kirjautumissivulla on kohta “Unohtuiko salasana? Palauta salasana”. Klikkaa tätä linkkiä ja pääset vaihtamaan salasanasi. Voit vaihtaa salsanasi myös Plus-palvelun Oma sivu-osiossa kohdassa Kirjautumistiedot / muokkaa.

 

8. Miten suojelen kummilapseni yksityisyyttä?

Lasten turvallisuus ja hyvinvointi ovat tärkeintä kaikessa mitä teemme.

Kun kerrot kummiudestasi ja kummilapsestasi muille, voit kertoa lapsen etunimen, kotimaan ja jakaa hänen kuvansa. Älä kerro hänen sukunimeään, syntymäaikaansa, yhteysnumeroa tai tietoja lapsen terveydentilasta. Toiminnassamme mukana olevista lapsista ja yhteisöistä välittyy puhuttelevia tarinoita, ja on hienoa, että niitä kerrotaan eri yleisöille. Lapset ja vanhemmat ovat antaneet suostumuksen valokuviin ja videoihin, joita jaamme kummeille. Lisää tietoa löydät täällä »

 

9. Millä kielellä kirjoitan viestiin jonka lähetän kummilapselleni?

Plus-palvelun kautta voit kirjoittaa kummilapsellesi suomeksi tai englanniksi (tai espanjaksi, jos kummilapsesi on Perussa). Viestit tulevat ensin Suomen toimistollemme. Vapaaehtoisemme kääntävät tarvittaessa viestisi ennen sen lähettämistä eteenpäin.

Viestiin ei tarvitse kirjoittaa kummilapsen nimeä tai yhteysnumeroa, sillä ne välittyvät suoraan järjestelmästämme. Sinun sähköpostiosoitteesi ei välity kummilapselle. 

 

10. Mihin saan vastauksen kummilapseltani?

Kummilapsesi vastauksen saapuminen voi kestää neljästä kuuteen kuukauteen. Saat vastauskirjeen luettavaksesi Plus-palveluun. Lähetämme sinulle ilmoituksen sähköpostilla, kun kummilapsesi vastauskirje on saapunut Plussaan.

Kun viestisi on saapunut sähköisesti kummilapsesi kotimaahan, se tulostetaan ja käännetään kummilapsesi äidinkielelle ja viedään kummilapsellesi seuraavalla seurantakäynnillä. Paikalliset vapaaehtoisemme, jotka huolehtivat kummilasten hyvinvoinnista, tapaavat kummilapsia kolmen kuukauden välein. Samalla he jakavat myös kummipostin ja auttavat vastauskirjeen kirjoittamisessa. Mikäli tuon kolmen kuukauden aikana sinulta on tullut useita kirjeitä ja/tai viestejä, kummilapsi vastaa näihin kaikkiin yhdessä kirjeessä. 

 

11. Minulla on kysymys, johon en löytänyt vastausta

Otathan yhteyttä sähköpostitse asiakaspalveluumme, haluamme auttaa sinua Plussan käytössä: asiakaspalvelu@worldvision.fi